Az “Egyszeri evés” blog beírásom hozzászólásaként egy ismerősöm ezt írta:

A taplalekkiegeszito nem taplalek es nincs is ra szukseg, ha eszel eleg taplalekot. Az hogy korabban tulettel es elhiztal nem jelenti azt, hogy a taplalekoknal barmilyen kiegeszito jobb lenne. Ne vezesd felre a nepet legyszives.”

wikiszotár ezt írja:

táplálék (főnév)

Eat4.jpg

1. Biológia: Az élőlény számára hasznosítható anyag, amely felszívódva fenntartja azt, fejlődését, egészségét biztosítja; élelem.

Nem tudom hallottál-e róla, de pl. a sertést 3 féle táp segítségével etetik. Az első tápot kiskorában kapja, a 2. tápot amikor hizlalják a 3.-at pedig akkor amikor a vágóhídra kerülne és azelőtt 2 héttel. Erre azért van szükség, hogy azok a káros szerek amik a 2. tápban voltak, azok kiürüljenek a sertésből. Na most az a probléma, hogy ezalatt a 2 hét alatt, mialatt a 3. tisztító tápot eszi, nem növekszik a súlya és tekintve, hogy a több pénztől a még több pénz a jobb ezért a 3. tápot nem rendelik meg és a 2. táppal szépen feldagasztják amíg lehet, majd így kerül az asztalodra.

A definíció alapján ezt nem nevezhetjük tápláléknak. Szóval a blog hozzászóló valamibe beletrafált, de akkor ki vezet félre kit?

Csirkékkel hasonló a helyzet. 3 hét alatt, hogyan tud nőni akkorát, hogy le tudják vágni és aztán a sütőben hogyan lesz olyan kicsi?

Szóval a táplálék az élőlény számára hasznosítható anyag. Ha nem tudja hasznosítani azzal harcolnia kell a szervezetnek és ha nincs a másik oldalon az a táplálék ami ezt ellensúlyozni tudná akkor vannak bajok. 

Dr. Paul Clayton írt most egy könyvet aminek az a címe “Legyen a táplálékod a “gyógy-szered” és itt ezt írja:

Öt alapvető elem van ennek a “Nagy Egyesített Betegségek”- elméletnek, amelyek már jól ismertek.

1. A civilizációs betegségek jelentős része életmód- és táplálkozásfaktorok eredménye.

2. Ezeknek a betegségeknek van egy közös nevezőjük, a krónikus gyulladás, amely károsítja és rombolja az egészséges szövetet minden szervben, amit elér.

3. A három alapvető eleme az étrendünknek, amelyek segítenek a gyulladásokat csökkenteni: az omega-3 zsírsavak, amelyeket elsősorban olajos halakban találunk; a polifenolok, amelyeket gyümölcsökben, zöldségekben, magvakban és fűszerekben, illetve a béta 1-3, 1-6 glükánok, amelyeket főként gombákban és az élesztőben találunk meg.

4. A táplálkozás változásának kutatása (amely azt vizsgálja, hogy miképpen változik étrendünk) bebizonyította, hogy ezeknek a gyulladáscsökkentő tápanyagoknak a mennyisége különösen mélyen van napjainkban. Az étrendünk omega-3 és omega-6 aránya 90%-kal romlott, a bevitt polifenolok mennyisége is körülbelül ugyanennyivel csökkent, a béta 1-3, 1-6 -glükánok étrenddel bevitt mennyisége viszont gyakorlatilag eltűnt. Így már nem is anyyira meglepő, hogy a gyulladások okozta betegségek száma jelentősen megugrott. Ezzel egyidőben a gyulladásos folyamatokat gerjesztő tápanyagok mennyisége megnőtt, köszönhetően a feldolgozott élelmiszereknek.

5. Amikor a gyulladáscsökkentő omega-3-zsírsavakat, a polifenolokat, és a béta 1-3, 1-6-glükánokat visszavezetjük az étrendbe, illetve a gyulladásserkentő élelmiszereket ellhagyjuk, az ilyen típusú betegségek 90%-kal csökkennek állatokban és emberekben egyaránt. Gyakorlatilag immunisak leszünk a degenaratív betegségekkel szemben és sokkal ellenállóbbak a fertőzésekkel és az ellergiával szemben is. Ha ez így történik, akkor a boldog öregedés esélyei is megugranak.”

Tételezzük fel, hogy magas vérnyomásod van és azt mondod, hogy tényleg kellene omega-3-at bevinni a szervezetedbe. Akkor együnk ugye halat, de a tenyésztett halakban nem fogsz találni omega 3-at. Egyél kapszulákat? Ott valahogy hiányzik a polifenol, mert kifőzik és ráadásul akkora mennyiséget kellene beszedned belőle, ami rizsszemből is sok.

Szóval vagy kimész az északi-tengerre és mélytengeri halászatba kezdesz és ott ki tudsz fogni olyan halakat, amik tartalmaznak omega 3-mat, vagy iszol ebből az olajból egy kanállal reggelente és már testi oldalról a nagy része le is van tudva.

Itt egy nyereség, Gyuri egy 2 hete issza az olajat.

Miért van az, hogy hiába változtattam az étrendemen és ettem csak zöldséget és fehérjét a vérnyomásom mégsem ment lejjebb és a sörhasam keménysége is megmaradt? És miért van az, hogy ittam ezt az olajat és az anyagcserém feljavult és a sörhasam keménysége eltűnt? Egyrészt ezek a zöldségek már nem olyanok, mint 50 évvel azelőtt, másrészt mert amikor tele eszed magad ezekkel az omega 6-os táplálékokkal és nem ellensúlyozod omega 3-mal akkor a sejtfalad bekeményedik és nem jut be a tápanyag és nem jut ki a méreganyag és ez a sejt meg csak dagad. 

Az olaj pedig ezt a sejtátjárhatóságot kezeli és a gyulladással együtt a méreganyagok is távoznak. Ezáltal az érfalak rugalmassága is javul. 

Van egy vérteszt, 11 zsírsavat vizsgál és egy 9 oldalas pdf-ben leírja pl, hogy milyen tápanyagokból viszed te be az omega 3-at és omega 6-ot. Konkrét számérték jelzi az érfal rugalmasságát. Csináltam egy tesztet márciusban és egyet szeptemberben. Az érték javult és ezek alapján matematikailag ki lehet számolni, hogy miért kell kisebb nyomással dolgozni a szívnek. 190-es vérnyomás jött le 140-re.

Kérdőív

hal.JPG

Ha nem vagyunk ismerősek a face-en akkor küldj egy mailt a reportok@gmail.com-ra.

Kategória: Fogyás

1 hozzászólás

WordPress Commenter · 2019-06-17 - 15:01

Üdvözlet! Ez egy hozzászólás.
A hozzászólások moderálásához, szerkesztéséhez és törléséhez látogassunk el a honlapunk vezérlőpultjának
Hozzászólások menüpontjához.
A hozzászólok avatarját a Gravatar biztosítja.

Hozzászólás a(z) WordPress Commenter bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.